Sunday, July 8, 2007

ZIARAH PRIHATIN YB DATO' TITISKAN AIR MATA WARGA ISTIMEWA SUBANG

Puan Noriah menerima sumbangan daripada YB Dato'.

Bertanya khabar keadaan seorang warga emas yang diziarahi di Taman Subang Baru.


YB Dato' menyampaikan sumbangan kepada Sdr. Abdul Mutalib yang menderitai penyakit jantung.

Bergambar beramai-ramai bersama keluarga Ayah Cu dan Makcik Yah.

YB Dato' menghulur sumbangan kepada seorang anak istimewa.


Menyampaikan sumbangan kepada seorang lagi warga emas.


Mendoakan kesejahteraan salah seorang nenek yang dikunjungi.


Puan Noriah tidak dapat menahan rasa terharu menerima kunjungan YB Dato'.

HANYA titisan air mata yang dapat mengganti ucapan terima kasih atas keprihatinan YB Dato’ yang sudi menziarahi dan mendoakan kesejahteraan mereka.

Itulah reaksi sebahagian daripada tujuh warga emas Kampung Melayu Subang dan Taman Subang Baru yang rata-ratanya berada dalam keadaan uzur ketika diziarahi YB Dato’ baru-baru ini.

Antara mereka, ada yang pernah bergelar aktivis masyarakat di zaman sihat dan cergas dahulu. Ini termasuk Tuan Haji Nasit Abu yang pernah menjadi siak Masjid An Nur, Kampung Melayu Subang, suatu ketika dulu.

Sdr. Abdul Mutalib Abdul Hamid yang menetap di Taman Subang Baru pula, dulu adalah Setiausaha UMNO Cawangan Kampung Subang.

Walaupun usianya baru di peringkat pertengahan, namun penyakit lemah jantung yang dihadapinya telah menghalang beliau untuk terus bergerak cergas seperti dahulu. Beliau terpaksa bergantung pada bantuan bateri untuk membolehkan jantungnya berfungsi pada keadaan yang tertentu.

Turut dikunjungi Puan Noriah Abdul Hamid yang menderita barah payudara selain pasangan Hasan Haji Amid yang lebih dikenali dengan panggilan Ayah Cu dan Sareah Musa @ Mak Cik Yah di Jalan Jati, Kampung Melayu Subang. Anak pasangan itu, Sdr. Zainal Amir @ Atan pula menderita penyakit gout.

Dalam setiap kunjungan itu, YB Dato’ menyampaikan sumbangan peribadi dan juga sumbangan daripada JKKK Kampung Melayu Subang.



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home