Sunday, July 8, 2007

YB DATO' PUJI SEMANGAT, PENGORBANAN PENDUDUK U5

YB Dato' menghulur sumbangan peribadi kepada Encik Ramli untuk menampung kos pembinaan surau Pangsapuri Jasmin U5, Pinggiran Subang.

YB Dato' bersama pegawai khas agama, TuanHaji Ali dan Encik Ramli serta-rakan lain bergambar kenangan di hadapan Surau Pangsapuri Jasmin, Seksyen U5, Pinggiran Subang yang sudah lebih separuh siap.

YB Dato' meninjau pembinaan Surau Pangsapuri Jasmin U5, Pinggiran Subang.

YB Dato' ternyata begitu tertarik dengan sikap dan pengorbanan muslimin muslimat kawasan perumahan Jasmin, Seksyen U5 Pinggiran Subang yang telah berusaha sendiri mengumpul dana bagi membangunkan surau untuk kemudahan mereka beribadah.

Usaha dan semangat untuk menunaikan tuntutan agama seperti itu sememangnya wajar mendapat pujian. Mereka memilih jalan untuk tidak mengharap peruntukkan kerajaan kerana sedar, pengorbanan bagi tujuan agama seperti itu sudah tentu tidak sia-sia dan akan ada ganjarannya.

YB Dato’ juga tidak melontar pujian kosong. Sebagai menghargai pengorbanan dan membakar lagi semangat kerjasama di kalangan penduduk U5, YB Dato’ sendiri telah menghulur sumbangan peribadi sebagai RM10,000 bagi membiayai pembinaan surau itu yang keseluruhannya menelan belanja sekitar RM60, 000.

Bukan itu sahaja, YB Dato’ juga turut memuji senhibina surau tersebut yang baginya cukup unik, selesa dan paling istimewa dibina dengan kos yang agak minima.

“Saya harap, penduduk-penduduk di tempat lain juga akan mencontohi sikap dan semangat saudara-saudara kita di U5 ini,” kata YB Dato’ ketika meninjau projek pembinaan surau berkenaan, baru-baru ini.


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home