Tuesday, June 5, 2007

YB DATO' TURUN PADANG PERANGI DENGGI

Menyerahkan ubat pembunuh aedes kepada salah seorang penduduk.


Program tinjauan rumah ke rumah seperti ini memberi peluang buat YB Dato' untuk mendengar sendiri maklumat, aduan dan rungutan rakyat akar umbi.

Bersama En. Buhari Said meninjau ke dalam bilik air salah sebuah rumah yang sudah lama tidak berpenghuni.


Beramah mesra dengan seorang aktivis masyarakat Gugusan Melur, En. Mohamad Zakaria.

Bertanya khabar En. Noran dari Kelantan yang bercuti di rumah anaknya.


“SAYA SEDIH SETIAP KALI DENGAR ADA ORANG KOTA DAMANSARA SAKIT …”


“WALAUPUN banyak perkara yang boleh saya banggakan tentang Kota Damansara namun masuk perkara yang satu ini, saya selalu berasa susah hati, sangat susah hati!” Itulah keluhan YB Dato’ sambil mendaki tangga demi tangga apartmen Gugusan Melur, Seksyen 4, Kota Damansara, tengah hari minggu lalu.

Luahan wakil rakyat Kota Damansara yang juga Exco Kerajaan Selangor itu tak lain tak bukan adalah berkaitan masalah denggi yang sudah beberapa kali menyerang Kota Damansara.

Atas sebab itu, YB Dato’ pada hari minggu lalu, bersama dua pegawai dari Jabatan Kesihatan Daerah Petaling disertai pemimpin- pemimpin masyarakat setempat meninjau dari satu bangunan ke satu bangunan, dari satu tingkat ke satu tingkat dan dari satu rumah ke satu rumah, memberi nasihat kepada setiap anggota masyarakat akan peri pentingnya menjaga kebersihan, menghindari pembiakan nyamuk aedes sekaligus menjauhkan mereka dari demam yang boleh meragut nyawa itu.

“Saya sayang semua orang Kota Damansara. Kalau boleh saya tak mahu dengar berlaku kematian akibat denggi atau sebarang perkara yang berpunca dari kesilapan atau pengabaian diri sendiri,” kata YB Dato’ yang disambut mesra oleh para penghuni yang juga tidak putus-putus mengucapkan penghargaan atas nasihat dan keprihatinan beliau berhubung perkara itu.

Selain nasihat kesihatan dan kebersihan, YB Dato’ juga mengambil kesempatan dari tinjauan itu untuk bertanya sendiri akan isu-isu atau masalah yang dihadapi para penduduk.

Dalam pada itu, setiap kali bersua dengan generasi muda terutama anak-anak kecil, sebagai seorang ‘atuk’, beliau turut berpesan kepada mereka supaya memberi sepenuh tumpuan kepada pelajaran di samping menjaga tingkah laku.

Selesai di Gugusan Melur, YB Dato’ meninjau di Gugusan Semarak pula.

Sesungguhnya, keprihatinan yang ditunjukkan oleh YB Dato’ wajar dihargai dan diteladani oleh semua pemimpin-pemimpin masyarakat di seluruh DUN Kota Damansara khususnya.






0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home