Sunday, July 8, 2007

SUBANG PERDANA DAPAT MASJID RM3.6 JUTA

YB Dato' diberi penerangan tentang kaedah menentukan arah kiblat.

YB Dato' cuba menggunakan alat yang diguna bagi menentukan arah kiblat.


YB Dato' menggunakan jenkaut di upacara memulakan pelancaran kerja projek membina Masjid Subang Perdana. Turut sama YB Ir. Muhammad Bushro, ADUN Paya Jaras yang juga Naib Ketua UMNO Bahagian Subang.


Bersama YB Ir. Muhammad Bushro di upacara pelancaran kerja projek pembinaan Masjid Subang Perdana.


MUSLIMIN muslimat di Subang Perdana 1 dan Subang Perdana 2 juga kawasan-kawasan lain di sekitarnya, kini sudah boleh menarik nafas lega apabila sebuah masjid yang mampu memuatkan lebih kurang 1,300 jemaah akan dibina untuk kemudahan mereka.

Kos keseluruhan pembinaan masjid tersebut dianggarkan sekitar RM3.6 juta.

Baru-baru ini, telah berlangsung upacara pelancaran kerja pembinaan Masjid Subang Perdana yang disempurnakan oleh YB Dato’.

Antara lain, YB Dato’ mengingatkan umat Islam di Subang Perdana menjadikan masjid itu sebagai simbol perpaduan dan pusat keunggulan untuk memajukan lagi diri mereka sebagaimana yang diajar oleh baginda Rasulullah S.A.W.

“Umat Islam adalah umat yang terbaik. Kerana itu, kita harus menjadikan masjid sebagai pusat untuk memajukan diri sebagaimana legasi yang ditinggalkan oleh Nabi. Untuk itu, saya menyeru semua muslimin dan muslimat di Subang Perdana ini khususnya supaya komited untuk mengimarahkan masjid yang akan dibina ini dengan pelbagai aktiviti yang bermanfaat,” pesan YB Dato’.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home