Tuesday, July 24, 2007

YB DATO' YAKIN KEMANTAPAN JENTERA P'RAYA

Penyokong-penyokong Parti Bas pada hari penamaan calon.

Sdr. Hasan Surif tidak tahan dengan provokasi parti lawan.


Penceramah Parti Bas, Tuan Haji Ali diganggu oleh jentera Parti Tukul (kiri) dan Parti Payung (pegang payung).


Parti Payung dan Parti Tukul bersepakat hendak membenam Parti Bas tapi akhirnya mereka sendiri yang terbenam.


Provokator Parti Payung (kiri) dan Parti Tukul berkerjasama menghentam Parti Bas.


YB Dato' disambut oleh 'orang lama' parti.

Calon Parti Bas dalam salah satu kempen khidmat masyarakat.


Salah seorang jentera Parti Payung akhirnya terpaksa akur dengan layanan baik oleh calon Parti Bas.


Sdr. Husin Katan (Subang Ehsan) dan Ir. Rozali (Jalan Nuri Seksyen 7) bersama dua lagi jentera Parti Bas sedang sibuk berkempen.

“KALAU beginilah gayanya … saya yakin target Pembangkang Sifar di Selangor akan berjaya. Kita (BN) akan menang besar dalam pilihanraya umum akan datang, insya-ALLAH!” kata YB Dato’ ketika berucap di majlis penutup Kursus Simulasi Pilihanraya Siri ke 3 2007 di Institut Budaya Baru Melayu (IBBM), Hulu Klang, Ahad lalu.

Keyakinan YB Dato’ ternyata bukan dibuat-buat.

Beliau mengakui benar-benar yakin setelah melihat kesungguhan yang ditunjukkan oleh sekalian 175 peserta kursus yang mewakili enam kawasan DUN iaitu Kota Damansara, Sekinchan, Sabak, Kuala Kubu Bharu, Bangi dan Meru sepanjang kursus tiga hari dua malam itu.

“Saya juga telah diberitahu oleh para fasilitator bahawa tuan-tuan dan puan-puan yang menyertai kursus simulasi siri ke 3 ini adalah yang terbaik dari segi komitmen dan semangat berpasukan berbanding dua kursus yang terdahulu. Tahniah dan syabas saya ucapkan,” kata YB Dato’ lagi disambut tepukan bergemuruh oleh para peserta.

YB Dato’ juga mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada para peserta ‘orang lama’ yang meskipun sudah berkali-kali berpengalaman mengharung pilihanraya namun masih tidak jemu-jemu menghadiri kursus sebagai peserta biasa.

“Ini menunjukkan betapa tuan-tuan dan puan-puan benar pejuang parti, cintakan parti dan wajib menjadi contoh teladan bagi generasi muda,” kata Ahli Jawatankuasa Perhubungan UMNO Negeri Selangor itu.

Selain peserta veteran, YB Dato’ juga menyuarakan penghargaan yang serupa kepada mereka yang berjawatan tinggi dalam kerajaan tetapi masih sudi hadir sebagai peserta biasa. Antara yang ditujukan penghargaan tersebut ialah YB Puan Noriah Kasnon, Setiausaha Parlimen Kementerian Penerangan yang juga Ketua Pergerakan Wanita UMNO Bahagian Sungai Besar.

Sementara itu, dalam pilihanraya olok-olok yang diadakan untuk menguji kemantapan jentera UMNO sempena kursus tersebut, calon yang mewakili Parti Bas, Dr. Zulkafperi Hanafi telah berjaya meraih 84 undi untuk dipilih sebagai ADUN N57 Seri Bunian.

Ketua UMNO Cawangan Jalan Nuri Seksyen 7 dari DUN Kota Damansara itu menewaskan dua calon lain yang mewakili Parti Tukul dan Parti Payung.

YB Dato’ juga melahirkan rasa bangga kerana komitmen padu yang ditunjukkan oleh seluruh jentera UMNO DUN Kota Damansara yang diwakili 44 peserta – lebih tujuh peserta dari angka yang diarah hantar oleh Biro Latihan UMNO Negeri.

“Kekalkan semangat ini dan saya percaya, kita tidak akan menghadapi masalah dalam pilihanraya sebenar yang akan datang. Tapi jangan pula over confident!” pesan YB Dato’.



0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home