Sunday, July 8, 2007

BELIA WADAH LATIH PEMIMPIN MASA HADAPAN

YB Dato' menyampaikan ucapan perasmian Hari Perpaduan Belia anjuran Belia 4B.

YB Dato' menyaksikan pameran sempena Hari Perpaduan Belia ajuran Belia 4B.


YB Dato' terpegun dengan demonstrasi Jabatan Bomba dan Penyelamat.


Pengerusi Belia 4B Subang, sdr. Rafiq Abdullah antara yang mengambil peluang menjalani pemeriksaan kesihatan.

PERTUBUHAN – pertubuhan belia harus menjadi wadah yang terbaik untuk melatih pemimpin masa hadapan. Demikian pandangan YB Dato’ yang disuarakan dalam ucapan perasmian Hari Perpaduan Belia anjuran Pertubuhan Belia 4B di Gugusan Siantan, baru-baru ini.

Sehubungan itu, kata YB Dato’ lagi, pemimpin-pemimpin belia harus komited dan senada dengan gagasan pucuk pimpinan negara supaya mereka tidak tergelincir dari landasan yang sudah dibentang untuk melatih mereka dalam kepimpinan.

“Inilah harapan saya untuk pertubuhan belia di kawasan Subang ini.Belia harus membuktikan bahawa mereka cukup berkeupayaan dan berkelayakan untuk mengambil alih kepimpinan pada masa hadapan,” katanya.

Selain itu, kata YB Dato’ lagi, untuk menjadi pemimpin, kepimpinan belia di semua peringkat harus mempunyai pengikut atau ahli yang sedia mengiktiraf dan menghayati kepimpinan mereka.

“Ahli-ahli ini pula perlu bersedia untuk bersama-sama menjalankan aktiviti –aktiviti dan sebarang agenda perjuangan yang telah ditetapkan oleh kepimpinan. Tiada makna kita jadi pemimpin andai tidak ada orang yang mahu ikut kita,” katanya.

Turut sama hadir dalam majlis tersebut pemimpin-pemimpin masyarat dan agensi kerajaan dari seluruh Daerah Petaling dan kawasan Parlimen Subang.

Antara aktiviti-aktiviti yang dijalankan sempena sambutan Hari Perpaduan Belia anjuran Belia 4B itu ialah demonstrasi Jabatan Bomba dan Penyelamat, pameran oleh PDRM, pemeriksaan kesihatan oleh Jabatan Kesihatan Daerah Petaling, pameran RELA dan lain-lain.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home