Sunday, July 8, 2007

BELAJAR SILAT BUKAN UNTUK JADI SAMSENG - YB DATO'

YB Dato' bergambar kenangan bersama mahaguru, guru-guru dan pelajar seni Silambam.
Belajar seni seperti ini akan lebih mendisiplinkan diri - YB Dato'.

YB Dato' dipakaikan pakaian tradisi masyarakat India sebagai tanda penghormatan oleh mahaguru Silambam.

MEMPELAJARI seni mempertahankan diri warisan bangsa harus menjadi keutamaan setiap ibu bapa.

YB Dato’ sewaktu menyampaikan pesanan berkenaan, berkata seni pertahanan diri warisan bangsa, selagi tidak disalah guna tidak ada yang mengajar pengamalnya menjadi samseng sebaliknya sentiasa menekankan aspek disiplin diri yang tinggi.

“Orang yang benar-benar mengamalkan seni pertahanan diri akan sentiasa berdisiplin dalam setiap aspek hidupnya, bukan hanya di gelanggang sahaja,” kata YB Dato’ lagi.

Beliau berkata demikian ketika menghadiri program Seni Silamban, seni mempertahankan diri warisan kaum India di Dewan Komunit Seksyen 7, Kota Damansara, baru-baru ini.

YB Dato’ turut mengalu-alukan ibu bapa yang memberi sokongan kepada anak-anak mereka menyertai program seumpama itu dengan menyatakan bahawa mereka telah membuat keputusan yang betul untuk mendisiplinkan sekaligus menyelamatkan masa hadapan anak-anak mereka.

“Sentiasa ingatkan anak-anak anda bahawa belajar martial arts seperti ini bukan untuk pukul orang. Lagi tinggi mereka belajar, mereka akan lebih berdisiplin asal kita selalu beri galakkan dan peringatan,” katanya.


0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home