Monday, August 13, 2007

DEKATI REMAJA PERLU JADI AGENDA UTAMA

Jangan takut dengan Pakcik Tombiras ni ... dia nampak saja garang tapi sangat baik hati, kata YB Dato'
YB Dato' bergambar kenangan bersama Jawatankuasa Pengelola Liga Sukan Komuniti Taman Subang Baru.
Bersama sebahagian dari anak-anak muda yang menyertai Liga Sukan Komuniti.
YB Dato' kelihatan cukup ceria dan berbangga dapat bersama dengan kelompok masyarakat yang aktif seperti ini.
YB Dato' mengajak para hadirin bersenam sebelum mula bersukan.


APA sahaja cara harus dilakukan untuk mendekatkan golongan remaja dengan aktiviti-aktiviti kemasyarakatan.

Dengan cara itu, kata YB Dato’, anak-anak muda ini akan sentiasa berasa diri mereka dekat dengan masyarakat, kehadiran mereka bukan sekadar diterima bahkan dialu-alukan dan ini sudah tentu akan menjadi perangsang untuk mereka terus menjalani kehidupan dengan gaya yang sihat dan bermanfaat.

“Kerajaan sudah melaksanakan bermacam-macam program untuk menarik golongan remaja sentiasa hampir dengan masyarakat, Liga Sukan Komuniti – Rakam Muda, Jiran Muda ini salah satu daripadanya.

“Sekarang ini, apa yang perlu ialah tanggung jawab pemimpin-pemimpin masyarakat setempat, pemimpin-pemimpin akar umbi untuk bersama-sama dengan kerajaan melaksanakan program-program ini,” katanya lagi.

YB Dato’ menyatakan demikian ketika merasmikan Program Liga Sukan Komuniti 2007 – Rakan Muda, Jiran Muda anjuran Jawatankuasa Kawasan Rukun Tetangga Taman Subang Baru 29 Julai lalu.

“Dalam hal ini, saya mengucapkan syabas kepada Pengerusi Rukun Tetangga Taman Subang Baru, Sdr. Tomberas (Mat Rokyad) yang walaupun wajahnya nampak garang tapi dia sebenarnya seorang yang sangat baik hati dan prihatin akan kebajikan masyarakat setempat termasuk golongan muda.”

YB Dato’ juga turut mengucapkan penghargaan kepada Pengerusi JKKK Kampung Melayu Subang, Tuan Haji Mohd Isa Sahat, seluruh AJK program termasuk Sdr. Zaid dan tidak ketinggalan Ketua Pemuda UMNO Cawangan Taman Subang Baru, Sdr. Fadil Yusof.

“Kerjasama yang seperti inilah kita harapkan dapat diterapkan di seluruh kelompok masyarakat. Faedahnya akan sampai kepada kita semua juga,” ujarnya.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the Câmera Digital, I hope you enjoy. The address is http://camera-fotografica-digital.blogspot.com. A hug.

March 19, 2008 at 11:23 AM  
Blogger SH said...

Salam,

Pihak kami serta Jawatankuasa Penduduk PPR KOta Damansara (Seksyen 8) mengambil peluang ini untuk menghebahkan satu aktiviti mengenai silat di KOta Damansara.

Atas kerjasama pihak kami dan Kelab Silat Seni Gayong Subang Jaya (KSSG), satu gelanggang kekal dan khas bagi Silat Seni Gayong telah ditubuhkan di Seksyen 8 bagi melatih Silat Seni Gayong kepada semua warga Kota Damansara yang berminat.

Butiran latihan adalah setiap JUMAAT jam 9.00 MALAM. Tempat gelanggang adalah tepi Blok B PPR Kota Damsanara Seksyen 8.

Yuran tahunan adalah RM15. dan yuran bulanan hanya RM15. Lawati: www.kssgayong.com atau hubungi: 014-9933774 untuk maklumat tambahan.

Sebagaimana matlamat KSSG mereka bukan sahaja menumpukan pada seni silat dan demi kesihatan tetapi berharap dapat membentuk disiplin, ekonomi serta akademik. Kebanyakan pengajar mereka adalah daripada latar belakang akademik dan ekonomi yang baik.

Sila lawati: www.kssgayong.com

Sekian terima kasih.

February 14, 2010 at 4:15 PM  
Blogger Hilmi Haniz said...

Salam. Simpanan emas melindungi kekayaan anda.0 inflasi.Harga semakin menaik. Tawaran hebat1 Dinar hanya RM 580 shj, harga semasa +RM590 www.d-nar.com

June 10, 2010 at 9:50 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home